Μια νέα προσθήκη έρχεται στον χώρο των σούπερ μάρκετ, καθώς στη χώρα μας θα δούμε πασίγνωστη αλυσίδα από τη Μεγάλη Βρετανία
Μέσω της Ελλάδας και της Ιταλίας φιλοδοξεί να τριπλασιάσει τις πωλήσεις της αλλά και τα κέρδη της, η Βρετανική αλυσίδα εκπτωτικών προϊόντων Poundland σε βάθος δεκαετίας.
Η συγκεκριμένη αλυσίδα είναι γνωστή ως τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών» και όπως όλα δείχνουν, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, έρχεται και στην Ελλάδα μέσω της θυγατρικής εταιρείας Pepco.
Υψηλόβαθμο στέλεχος της Poundland, ο Άντι Μποντ, ανέφερε στους Financial Times πως: «Υπάρχουν πολλοί πελάτες που θα ήθελαν τις προσφορές μας, επειδή η αγορά του εκπτωτικού λιανεμπορίου είναι λιγότερο ανεπτυγμένη στην περιοχή».
Η Poudland δραστηριοποιείται στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών και του λιανεμπορίου και ιδρύθηκε το 1990 ενώ από την αρχή του 2019 έχει εγκαινιάσει 300 νέα καταστήματα στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.
Η θυγατρική Pepco, μέσω της οποία η Poudland θα «προσγειωθεί» στην Ελλάδα και την Ιταλία, ειδικεύεται στα είδη ένδυσης και οικιακής χρήσης, παρέχοντας τα προϊόντα της σε ανταγωνιστικές τιμές.
Τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις τιμές λιανικής των σούπερ μάρκετ έχουν από σήμερα οι καταναλωτές, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-καταναλωτής (https://play.google.com/store/apps/details?id=okaa.ekatanalotis.gr) που δημιούργησε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).
Τα αποκαλυπτήρια της πλατφόρμας έγιναν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου στις εγκαταστάσεις του ΟΚΑΑ και θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή είναι διαθέσιμη από σήμερα για τους χρήστες λογισμικού Android και IOS.
Στην πρώτη φάση της λειτουργίας της, οι καταναλωτές μπορούν να βλέπουν καθημερινά τις τιμές πώλησης στα σούπερ μάρκετ για πάνω από 1.000 κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που η ΕΛΣΤΑΤ εντάσσει στο αποκαλούμενο «καλάθι της νοικοκυράς», να δημιουργούν το δικό τους καλάθι αγορών και να βλέπουν σε ποιο σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο καλάθι είναι φθηνότερο.
Αυτή τη στιγμή, καθημερινώς θα αποστέλλουν τιμές στην πλατφόρμα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος» «My Market», «Μασούτης» «Lidl» και το ηλεκτρονικό κατάστημα «e-fresh».
Στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν και άλλα καταστήματα καθώς και κωδικοί, με απώτερο στόχο όλη η αγορά να αναρτά τις τιμές στην πλατφόρμα.
Επίσης σε δεύτερο χρόνο, θα αναρτώνται και οι τιμές των καυσίμων καθώς και αυτές του χονδρεμπορίου.
Όπως ανάφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη διάρκεια παρουσίασης της πλατφόρμας, «είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι διότι φτιάξαμε σε ελάχιστο χρόνο ένα πραγματικά χρήσιμο εργαλείο» τονίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στην αγορά, δίνοντας πολλές δυνατότητες στους καταναλωτές.
Πέρα από τη δυνατότητα της σύγκρισης των τιμών για τους καταναλωτές, συνέχισε ο ίδιος, με το νέο αυτό ψηφιακό εργαλείο ενισχύεται και ο ανταγωνισμός στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα οι αρμόδιες αρχές, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα μπορεί εύκολα να διαπιστώνει αν υπάρχει εναρμόνιση τιμών. «Θα μπορούμε να κάνουμε ελέγχους για καρτέλ και σε αυτό το θέμα είμαστε αμείλικτοι» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκο Παπαθανάση, το συγκεκριμένο εργαλείο είναι το πλέον προηγμένο στην Ευρώπη και παράλληλα με το όφελος για τους καταναλωτές, η πολιτεία θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα για τις τιμές στην αγορά.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Πάνος Σταμπουλίδης, σημείωσε ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις συμμετέχουν αυτοβούλως στη διαδικασία ενημέρωσης της πλατφόρμας με την παροχή σε καθημερινή βάση των τιμών στα προϊόντα που περιλαμβάνει (η πλατφόρμα), ενέργεια που ενισχύει τη διαφάνεια στην αγορά.
Ο ίδιος ανέφερε ότι εκτός από τα καύσιμα στο επόμενο διάστημα θα αναρτώνται και οι τιμές των σχολικών ειδών, ενώ πέρα από τις τιμές, μέσω της πλατφόρμας η οποία θα είναι συνδεδεμένη και με τη γραμμή καταγγελιών 1520, οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται και για μια σειρά χρηστικά θέματα, όπως για παράδειγμα το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.
Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγα χρόνια ο κλάδος των σούπερ μάρκετ βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν νέο κύκλο συγκέντρωσης που υπαγορεύεται από έκτακτες συνθήκες.
Και εάν την πρώτη φορά αυτό που οδήγησε στη συγκέντρωση ήταν η αδυναμία μικρών αλλά και μεγάλων εταιρειών (βλέπε Μαρινόπουλος και Βερόπουλος) να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τράπεζες και προμηθευτές, λόγω και της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης, η οποία επηρέασε αρνητικά τη ζήτηση, αυτό που πυροδοτεί σε αυτή τη φάση τον νέο κύκλο συγκέντρωσης είναι το ακριβώς αντίθετο: η υπερβολική αύξηση της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ. Για την ώρα, τουλάχιστον.
Δύο είναι τα βασικά στοιχεία σε αυτή τη φάση –κατά την οποία η πανδημία βρίσκεται σε κρίση και όχι αυτή της επόμενης ημέρας– που ενισχύουν τις μεγάλες επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων: πρώτον, το γεγονός ότι μόνο αυτές διαθέτουν πολύ μεγάλα φυσικά καταστήματα, υπερμάρκετ, και επομένως μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα πολύ περισσότερα άτομα, χωρίς οι καταναλωτές να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά έξω από το κατάστημα.
! Διαβάστε στο xristika.gr τις λεπτομέρειες.