Πέντε είναι οι άξονες του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση που αφορούν κυρίως τους δήμους.
Το νομοσχέδιο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιούλιο.
Το πρώτο και πιο δύσκολο είναι η δημιουργία ποδηλατοδρόμων για την ενίσχυση της χρήσης ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων. Αυτό περιλαμβάνεται άλλωστε και στην Πράσινη Συμφωνία που υπέγραψε η ΚΕΔΕ.
Το δεύτερο αφορά στην δημιουργία δικτύου και θέσεων στάθμευσης με φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι τον Μάρτιο του 2021. Αυτό όπως φαίνεται θα είναι υποχρεωτικό. Και ίσως δεν αφορά μόνο τα δημοτικά κτήρια αλλά και τους πολυσύχναστους δρόμους όπου ήδη οι θέσεις στάθμευσης είναι δυσεύρετες και τις πλατείες. Όμως είναι γεγονός ότι η ύπαρξη ελεύθερων αφιερωμένων θέσεων στάθμευσης για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ίσως είναι το πιο ισχυρό κίνητρο για την αγορά τους ακόμη και πιο ισχυρό από την επιδότηση.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απαλλάσσονται και από τέλη στάθμευσης.
Δημιουργείται και το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς, στο οποίο θα πρέπει να μπουν και οι δήμοι.
Το τρίτο είναι η χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την ρευματοδότηση των κοινόχρηστων χώρων και των δημοτικών κτηρίων. Περιλαμβάνονται οι Ενεργειακές Κοινότητες καθώς οι Υπουργοί μίλησαν για παραγωγή ήπιας μορφής ενέργειας.
Το τέταρτο αφορά στην αγορά του 25% του στόλου των δήμων από ηλεκτροκίνητα οχήματα. Από τον Αύγουστο του 2021 θα υπάρχει ποσόστωση 25% ηλεκτρικών σε όλες τις προμήθειες οχημάτων.
Ειδικότερα από 2 Αυγούστου 2021 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι «καθαρά», δηλαδή μηδενικών ή μειωμένων ρύπων, ενώ από 1η Ιανουαρίου 2026- το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 47%.
Το Πέμπτο είναι ότι, κάθε νέα οικοδομή η οποία θα κατασκευάζεται στη χώρα μας, θα πρέπει να έχει ηλεκτρολογική υποδομή για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Ανάλογα σημεία φόρτισης θα πρέπει να προστεθούν και στα υφιστάμενα κτίρια.
myota.gr