Ωμή παρέμβαση επιχειρείται από «συγκεκριμένους» επιχειρηματικούς κύκλους, και μάλιστα με την χρησιμοποίηση «έγκριτων» δημοσιογράφων, όπως του ανταποκριτή της DW- Handesblatt.
Η Handesblaltt παίζοντας το παιχνίδι συγκεκριμένων ντόπιων και αμερικανικών επιχειρηματικών συμφερόντων, προσπαθεί να δημιουργήσει «θόρυβο» ώστε να «πιεστεί» η κυβέρνηση και να παρέμβει στην διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αποκλείοντας την εταιρία συμφερόντων Σαββίδη, υπέρ του σχήματος συμφερόντων ΗΠΑ, ενεργοποιώντας τις «κυρώσεις εναντίον Ρώσων ολιγαρχών» που αποτέλεσε την δικαιολογία στο «κυνήγι των μαγισσών στην Ευρώπη», εναντίον οποιουδήποτε είχε την ατυχία να είναι «Ρώσος». Θαρρείς και όλοι οι Ρώσοι πολίτες, είναι υπεύθυνοι για τις πράξεις του Πούτιν, ή επικροτούν τον πόλεμο.
Στο τελευταίο «πόνημα – άρθρο» του ο κ. Höhler , μέσω της Handesblatt στρέφεται εναντίον του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, τον οποίο χαρακτηρίζει ανερυθρίαστα «Ρώσο ολιγάρχη και δάχτυλο του Πούτιν στην Ελλάδα». Γι’ αυτό ο κ. Höhler αναφέρει εντέχνως το καθ’ όλα αθώο «Όπως είναι γνωστό, ο Σαββίδης, ο οποίος έχει και ελληνικό διαβατήριο, δεν βρίσκεται ακόμη σε καμία λίστα κυρώσεων»…
Μόνο που ο επιχειρηματίας έχει ελληνική υπηκοότητα, και η έδρα των επιχειρήσεων του βρίσκεται στην Βόρεια Ελλάδα, προσφέροντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας, και κοινωνικό έργο.
Η σημαντικότητα του Λιμανιού
Οι ΗΠΑ έχουν μεγάλα σχέδια για το λιμάνι, και αυτός είναι ο λόγος που ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Pyatt, επισκέπτεται πολύ συχνά την Αλεξανδρούπολη τα τελευταία χρόνια. Στις αρχές Δεκεμβρίου 2021, οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ μετέφεραν στην Αλεξανδρούπολη περίπου 150 επιθετικά ελικόπτερα, αρκετές εκατοντάδες τανκς και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό στο πλαίσιο της επιχείρησης Atlantic Resolve. Εντελώς «προφητικά» είχε δηλώσει τότε ο Pyatt «οι σταθερά αυξανόμενες στρατιωτικές δραστηριότητες δείχνουν τον αυξανόμενο στρατηγικό ρόλο του λιμανιού για την Ελλάδα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την περιοχή».
Γιατί όμως τόσο μεγάλο ενδιαφέρον γι’αυτό το Λιμάνι…
Αν κάποιοι πιστεύουν ότι η Αλεξανδρούπολη είναι σημαντική για τους Αμερικανούς μόνο ως κόμβος στρατιωτικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια και στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, είναι γελασμένοι. Ο πραγματικός λόγος βρίσκεται αλλού. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα χρησιμεύσει ως χώρος αποθήκευσης υγραερίου. Αυτό είχε εξαγγελθεί τον Φεβρουάριο του 2022, πριν τον πόλεμο, καθώς η Ευρώπη είχε στόχο από τότε να «απεξαρτηθεί» από το «Ρωσικό» αέριο, ασχέτως αν το «Αμερικάνικο» είναι πιο ακριβό.
Μια ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία κατασκευάζει αυτή τη στιγμή δύο τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Αυτός είναι ο κύριος λόγος που η Αλεξανδρούπολη θα «διαδραματίσει έναν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης», όπως είπε και ό ίδιος ο Αμερικανός πρέσβης Pyatt. Εξάλλου ήδη η Ελλάδα προμηθεύεται περίπου το μισό LNG της από τις ΗΠΑ.
Η μεγάλη μάχη
Το λιμάνι πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί, με αποτέλεσμα το κράτος να εκχωρήσει το 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. (OLA). Υπάρχουν τέσσερις πλειοδότες. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο ΟΛΘ, του οποίου το 72% των μετοχών της ΟΛΘ κατέχει η Belterra Investments Ltd (που ανήκει στον Ιβάν Σαββίδη) η οποία υπέβαλλε την αίτησή τον Οκτώβριο του 2020, πολύ πριν ξεσπάσει ο πόλεμος της Ουκρανίας.
Στον ίδιο διαγωνισμό συμμετέχουν «δύο ισχυροί Αμερικανοί πλειοδότες». Ο δεύτερος πλειοδότης είναι η Quintana Infrastructure & Development με έδρα το Τέξας που επικεντρώνεται στους τομείς των ενεργειακών υποδομών, συμπεριλαμβανομένων θαλάσσιων λιμένων και τερματικών.
Ο τρίτος πλειοδότης είναι η Κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis αποτελείται από τον ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Black Summit Financial Group, αμερικανική επενδυτική και συμβουλευτική εταιρεία, την Euroports με έδρα το Βέλγιο, και EFA GROUP. Ο τέταρτος πλειοδότης είναι η Κοινοπραξία Cameron SA-Goldair Cargo AE-Bollore Africa Logistics αποτελείται από την Cameron (Όμιλος Κοπελούζου) που συμμετέχει και στο πρόγραμμα του FSRU στην Αλεξανδρούπολη, την Bolloré Africa Logistics, η Ιταλοελβετική MSC, και η Goldair. Η καταλυτική ημερομηνία, είναι 5 Μάϊου 2022.
Είναι βέβαιο πώς οι Αμερικανοί θα προσπαθήσουν με κάθε μέσο και κάθε τρόπο, να ασκήσουν πιέσεις, προς όλες τι κατευθύνσεις, ώστε να πετύχουν τον σκοπό τους και να «πάρουν» το Λιμάνι στα χέρια τους παίζοντας «βρώμικα παιχνίδια» σε όλα τα επίπεδα, και δεν μένει παρά να δούμε την «επόμενη κίνηση»..
«Είναι πολλά τα λεφτά Άρη»