Έχουν αποσυρθεί όλα τα λεωφορεία από τη Λειψία, αφού δεν έχουν κλιματιστικά.
Μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργήσει τις τελευταίες μέρες ο καύσωνας στην αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, με θύμα το επιβατικό κοινό που για μία ακόμα φορά βρίσκεται αντιμέτωπο με τεράστια ταλαιπωρία.
Όπως ανέφεραν στο ethnos.gr εκπρόσωποι των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε κατά τη διάρκεια του χειμώνα ο οργανισμός από τη Λειψία, ως δωρεά του Δήμου Θεσσαλονίκης, δε διαθέτουν κλιματιστικό και δεν ανοίγουν τα παράθυρά τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κυκλοφορήσουν με επιβάτες τις ημέρες του καύσωνα και οι πολίτες να είναι αναγκασμένοι να εξυπηρετηθούν με λιγότερα οχήματα.
Στα λεωφορεία της Λειψίας πρέπει να προστεθούν και κάποια άλλα που αποσύρονται τις ημέρες του καύσωνα, αφού τα κλιματιστικά τους υπολειτουργούν λόγω βλαβών.
Από τα 305 λεωφορεία που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, εξυπηρετούν τους πολίτες μέσα στον καύσωνα 240-280 οχήματα.
Με βάση τις ανάγκες της πόλης και την ισχύουσα νομοθεσία θα πρέπει να κυκλοφορούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη 398 λεωφορεία.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστηρίζουν ακόμα ότι ουσιαστικά είναι καθαρά θεωρητικός ο αριθμός των 50 λεωφορείων που προμηθεύτηκε ο οργανισμός από τη Λειψία, αφού, λόγω τεχνικών προβλημάτων, στους δρόμους της πόλης δεν έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής περισσότερα από 13.
«Η ευθύνη βαραίνει καθαρά τη διοίκηση του οργανισμού, αφού, όταν προμηθευτήκαμε τα λεωφορεία από τη Λειψία, κανένας δεν έλεγξε, αν αυτά ταιριάζουν στα δεδομένα της πόλης. Από τα 50 τα 37 βρίσκονται για διάφορους λόγους στα συνεργεία και κυκλοφόρησαν μόνο τα 13. Μάλιστα, δε διαθέτουν κλιματιστικά, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να κυκλοφορήσουν με επιβάτες στους δρόμους της πόλης» τονίζει ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
Υπάρχει σαφέστατη ΚΥΑ που ορίζει ότι, όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται στους 28 βαθμούς, υποχρεωτικά στα λεωφορεία πρέπει να δουλεύουν κλιματιστικά.