Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να παρουσιάσει τις νέες προκλήσεις που πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα Τμήματα Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης των ΟΤΑ, άλλα και τις δυνατότητες που παρέχονται σήμερα για την Οργάνωση και την ανάπτυξη της ‘’Δια Βίου Μάθησης “από την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Η εργασία βασίστηκε σε μια σύνθεση των ευρημάτων που παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν στο βιβλίο «Παρουσιάσεις στρατηγικών και επιχειρηματικών μοντέλων για δια βίου μάθηση» του Luis Tinoca και Martin Watkinson, καθώς και από μια βιβλιογραφική μελέτη για τη διά βίου μάθηση στην οποία συμμετέχω ως εκπαιδευόμενη στο κύκλο ανοικτών μαθημάτων ‘’ leader of learning’’ του Πανεπιστημίου HarvardX μέσω της πλατφόρμας edx και σε δημοσιεύσεις στο https://openedtech.global
Η Δια Βίου Μάθηση συνδέεται άμεσα με την ανάγκη συνεχούς βελτίωσης, συμπλήρωσης και αναβάθμισης των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των ατόμων, για την συνέχιση της προσωπικής και επαγγελματικής τους ανάπτυξης και την ενεργό προσαρμογή τους στο ραγδαία μεταβαλλόμενο κοινωνικό και επαγγελματικό περιβάλλον. Στο τμήμα ‘’δια βίου μάθηση’’ του Δήμου μπορούμε να αναπτύξουμε μια κουλτούρα μάθησης με πράξεις.
Αντιμετωπίζουμε παγκόσμιες προκλήσεις από την επιστήμη μέχρι τις τέχνες, την αρχιτεκτονική, τις ανθρωπιστικές επιστήμες, τις κοινωνικές επιστήμες και τη διαχείριση, και οι Δήμοι έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν αριστεία σε όλους τους τομείς να πρωτοπορήσουν στην ψηφιακή εκπαίδευση και να παρέχουν ευέλικτη πρόσβαση σε αυστηρό περιεχόμενο για μαθητές όλων των ηλικιών.
Τα τμήματα ‘’δια βίου μάθηση’’ των Δήμων πρέπει να συμμετέχουν ενεργά σε Δίκτυα και Οργανισμούς που προσφέρουν κοινό χώρο ανταλλαγής απόψεων σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο. Μέσα από τη συμμετοχή των Δήμων στα εν λόγω δίκτυα, προωθείται η επιστημονική συνεργασία με άλλους οργανισμούς, καθώς και κοινοπραξίες Οργανισμών και Πανεπιστημίων μέσω της ενεργού υποστήριξης της θεσμικής ανάπτυξης και της προώθησης της συνεργασίας μεταξύ τους
To openedtech.global π.χ στοχεύει στην ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών μεταξύ πανεπιστημίων και οργανισμών. Οργανώνει σεμινάρια και συνέδρια και προωθεί τη συνεργασία μεταξύ των μελών του για την εκπόνηση έργων με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Ένας από τους στόχους των Δήμων είναι η Ευρωπαϊκή προοπτική τους ακόμα και η διεθνοποίησή τους. Η Δια Βίου Μάθηση μπορεί να επιτελέσει βήμα και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την αποστολή
Σωτηρία Καπούτση
Αρχιτέκτων φωτισμού
Δ.Υ Δήμου Καλλιθέας: Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθηση