Στη μάχη της αύξησης των τουριστικών εσόδων θα επικεντρωθεί, μεταξύ άλλων, η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού τη νέα χρονιά.
Πρόκειται για ένα «στοίχημα» που περνάει και μέσα από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με όχημα τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και την μετεξέλιξη του τουριστικού μοντέλου «ήλιου και θάλασσας», που όλα αυτά τα χρόνια ήταν στην πρώτη γραμμή της επικοινωνιακής στρατηγικής.
«Η στόχευσή μας είναι να πετύχουμε πολύ μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα που έρχονται από τον τουρισμό. Ο τουρισμός είναι από τους πρωταθλητές στην προσέλκυση επενδύσεων» ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης σε πρόσφατη συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό. Αναφερόμενος στο ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, ο ίδιος σημείωσε: «Η χώρα μας είναι κατά 80% ορεινή, κάτι που δεν το γνωρίζουν πολλοί στο εξωτερικό και αυτό πρέπει να το επικοινωνήσουμε. Δηλαδή να συστήσουμε τη χώρα μας και ως ορεινό προορισμό, όχι μόνο ως χιονοδρομικό. Γιατί διαθέτει όμορφες διαδρομές για περίπατο, για αναρρίχηση, για ορειβασία, για καγιάκ και για άλλου είδους δραστηριότητες. Δηλαδή προσφέρει πολλές εναλλακτικές προτάσεις τουρισμού και για τους 12 μήνες του έτους».
Από τον τρέχοντα μήνα, η Ελλάδα θα ξεκινήσει την επικοινωνιακή της εκστρατεία στις αγορές του κόσμου, φιλοδοξώντας να κερδίσει με την έναρξη της νέας χρονιάς το «στοίχημα» των κρατήσεων. Εφέτος σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη το 70% της καμπάνιας θα κάνει χρήση των ψηφιακών εργαλείων και θα στοχεύει στις αγορές της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του Καναδά.
Την ίδια στιγμή για το 2020 ο ΕΟΤ θα δώσει το «παρών» σε 47 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, με νέα περίπτερα. Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη, παρελθόν θα αποτελούν οι φωτογραφίες που κοσμούσαν τα περίπτερα, αφού όλα πλέον θα είναι ψηφιακά.
Tη νέα χρονιά, οι εμπλεκόμενοι φορείς αναμένουν τις νομοθετικές παρεμβάσεις του υπουργείου Τουρισμού στο μέτωπο της βραχυχρόνιας μίσθωσης, αλλά και νομοσχέδια που θα αφορούν τον καταδυτικό τουρισμό και την τουριστική εκπαίδευση. Ειδικά στο σκέλος της τουριστικής εκπαίδευσης, ο υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας έχει τονίσει από το βήμα της Βουλής ότι «έχει ήδη ολοκληρωθεί ένα νομοσχέδιο τομή για την τουριστική εκπαίδευση, για τις δομές που εποπτεύει το υπουργείο Τουρισμού, που στοχεύει στη ριζική αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης για να καθιερωθεί η χώρα μας ως κέντρο τουριστικής εκπαίδευσης στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη».
Σε ό,τι αφορά τα τουριστικά μεγέθη της χώρας και με βάση τα τελευταία στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος σημειώνεται ότι την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2019, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 13,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 17,530 δισ. ευρώ. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι για το σύνολο του 2019, τα τουριστικά έσοδα θα ξεπεράσουν τα 18 δισ. ευρώ από 16,1 δισ. ευρώ που ήσαν το 2018. Στο σκέλος των αφίξεων εκτιμάται ότι οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα το 2019 θα ξεπεράσουν τα 31 εκατομμύρια, χωρίς σε αυτές να υπολογίζονται οι επισκέπτες της κρουαζιέρας. Ήδη, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2019 οι τουριστικές αφίξεις ανήλθαν σε 29,727 εκατομμύρια τουρίστες, έναντι 28,680 εκατομμύρια τουρίστες.
Σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος εξέφρασε την ελπίδα το 2020 «να είναι μια χρονιά που θα δώσει τουλάχιστον τα ίδια νούμερα με πέρσι», αν και – όπως πρόσθεσε – «εμάς μας ενδιαφέρει πώς θα πάει η χώρα συνολικά και να φύγουμε από το μοντέλο ήλιος-θάλασσα». Για να γίνει αυτό, όμως, «χρειάζεται πολλή δουλειά ακόμη», συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΠΟΞ και ευχήθηκε «ησυχία και ηρεμία στη χώρα μας για το 2020, και να μας δει η κυβέρνηση ως πρώτη προτεραιότητα, καθώς ο τουρισμός έχει δώσει πολύ μεγάλη βοήθεια στη χώρα».
Το επόμενο διάστημα ο ελληνικός τουρισμός έχει «ραντεβού» στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, όπου εκεί θα φανούν πιο ξεκάθαρα τα σημάδια για το τι μέλλει γενέσθαι το 2020. Ένα τέτοιο «ραντεβού» θα είναι αυτό του Μαρτίου, στην μεγάλη διεθνή τουριστική έκθεση του Βερολίνου ITB 2020, όπου έως τότε θα έχει ξεδιπλωθεί σε μεγάλο βαθμό η επικοινωνιακή στρατηγική της Ελλάδας, αλλά και θα έχει ξεδιαλύνει η εικόνα με τις ανταγωνίστριες χώρες μας και πώς αυτές θα πορευτούν τη νέα χρονιά σε επίπεδο προσέλκυσης τουριστικών μεριδίων.
Πηγή: ΑΜΠΕ