Εκ των υστέρων και μπροστά στις αντιδράσεις που προκάλεσε η κατάρρευση των βάσεων, η Νίκη Κεραμέως εξήγγειλε πρωτοβουλίες, μετά και τα φετινά, διαλυτικά φαινόμενα στις πανελλήνιες.
Πρωτοβουλίες αναλαμβάνει η κυβέρνηση ύστερα από την είσοδο υποψηφίων στις σχολές με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, όπως δήλωσε η υπουργός παιδείας, Ν. Κεραμεως μιλώντας στον ΣΚΑΪ
Ερωτηθείσα για τα φαινόμενα που καταγράφηκαν με την ανακοίνωση των βάσεων 2020, με υποψήφιους να περνούν σε σχολές, έχοντας γράψει πολύ κάτω του 10, η κ. Κεραμεως δήλωσε ότι το φαινόμενο «πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει».
«Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση.
Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί» δήλωσε η υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Οι πρωτοβουλίες για την είσοδο στις σχολές.
Αναφερθείσα αναλυτικά στα μέτρα που εξετάζονται, η κ. Κεραμέως είπε πως συζητείται η λύση του να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί βασικό.
«Για παράδειγμα στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές την Οικονομία, στις Σχολές Πληροφορικής την πληροφορική» είπε.
«Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των πανεπιστημίων, όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο» πρόσθεσε.
Επιπλέον εξετάζεται η αναδιάταξη ακαδημαϊκού χάρτη.
«Πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας» ανέφερε η υπουργός.