Βοήθεια στους Δήμους της χώρας ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και να προωθήσουν το project της ηλεκτροκίνησης, αναλαμβάνοντας αυτοί την ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών, προωθεί σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Ενέργειας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Δήμοι μέσω διαγωνισμών, θα διαθέτουν σε παραχωρησιούχους την ανάπτυξη των δικτύων φορτιστών, που είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Μάλιστα το Υπουργείο Ενέργειας ετοιμάζει σχετικό εγχειρίδιο, που θα θέτει τις προδιαγραφές ώστε να εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα των φορτιστών μεταξύ διαφορετικών Δήμων.
Όπως αναφέρει στη συνέντευξή της στο www.portraits.gr η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Ενέργειας κ. Αλεξάνδρα Σδούκου «πήραμε την πρωτοβουλία στο Υπουργείο μας να εκπονήσουμε για λογαριασμό των Δήμων της χώρας ένα εγχειρίδιο, που θα είναι έτοιμο πολύ σύντομα, με τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να αποκτήσουν το κίνητρο, τη γνώση και την τεχνική βοήθεια για να βελτιώσουν την καθημερινότητα και το επίπεδο ζωής του πολίτη.
Το εγχειρίδιο θα τους προσφέρει όλη την πρακτική πληροφορία συγκεντρωμένη, με στόχο να μπορούν να παρακολουθούν τις προσκλήσεις αλλά και τις απαιτήσεις και προϋποθέσεις της κάθε μιας εξ’ αυτών προκειμένου να διαπιστώνουν την επιλεξιμότητά τους και τη δυνατότητα τους να υποβάλουν πρόταση ενίσχυσης.
Θέλουμε όλοι οι Δήμοι να κάνουν τις πόλεις τους Πράσινες και Έξυπνες».
Επίσης η κυρία Σδούκου αναφέρει ότι στις προτεραιότητες του Υπουργείου Μεταφορών είναι μέρος των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα να εξηλεκτριστούν. Όπως εξηγεί, «οι Δήμοι, επίσης έχουν σημαντικό ρόλο και ευθύνη να αναδείξουν τις οικολογικές μετακινήσεις στις γειτονιές τους. Με κατάλληλες υποδομές φόρτισης και ηλεκτρικό δημοτικό στόλο, αξιοποιώντας όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν. Για φανταστείτε αθόρυβα ηλεκτρικά απορριματοφόρα ή ηλεκτρικά λεωφορεία για τις μετακινήσεις των δημοτών. Το Άμστερνταμ για παράδειγμα έχει βάλει σκοπό όλα τα λεωφορεία του να γίνουν ηλεκτρικά έως το 2025. Στις προτεραιότητες του Υπουργείου Μεταφορών είναι μέρος των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα να εξηλεκτριστούν σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ποιότητα των αστικών μετακινήσεων πέραν των περιβαλλοντικών ωφελειών».
Αναφερόμενη στις προτεραιότητες και στα κίνητρα που πρόκειται να δοθούν, σημείωσε:
«Η ηλεκτροκίνηση πρέπει να ξεκινήσει από ομάδες όπως οι εταιρικοί στόλοι και τα ταξί, που εκπέμπουν τους περισσότερους ρύπους και η τρίτη κατηγορία είναι οι ιδιώτες.
Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε σύντομα, όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, ένα πακέτο μέτρων και κινήτρων που θα αφορά και στις τρεις κατηγορίες, είτε με φορολογικά κίνητρα, είτε με επιδότηση στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, από κονδύλια που είναι διαθέσιμα προς αξιοποίηση είτε άλλα μέτρα που ρυθμίζουν αυτή την αγορά, όπως για παράδειγμα το πλαίσιο για την αδειοδότηση και εγκατάσταση φορτιστών, τη διευκόλυνση τοποθέτησης αυτών σε πολυκατοικίες, τη διαλειτουργικότητα των υποδομών φόρτισης, την πιστοποίηση των φορτιστων,την εκπαίδευση των συνεργείων αυτοκινήτων. Έχουμε επίσης ζητήσει από τις τράπεζες να μας προτείνουν ελκυστικά επιτόκια στις χρηματοδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που σήμερα παραμένουν ακόμη ακριβά και άρα αποτρεπτικά στην αγορά. Αλλά και από τους διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων να αναπτύξουν ένα επαρκές δίκτυο φορτιστών κατά μήκος των εθνικών οδών.
Στόχος μας είναι όλοι οι stakeholders, πέραν της πολιτείας, επιχειρήσεις, οργανισμοί, να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση,της στροφής προς πράσινες μετακινήσεις».